h1

Sveriges största andliga folkfest

1 juni, 2012

Midsommar i år kommer jag och min familj tillbringa på Nyhemsveckan som är en av den svenska pingströrelsens absolut största konferenser. Jag skulle gissa att jag varit där minst tjugo av mina trettiotvå år, åtminstone någon dag. Senaste åren har det bara varit snabbvisiter för att säga hej och hämta eller lämna barn. I år ska vi dock vara där hela veckan.

Bilden är tagen under Nyhemsveckan 2011 av Elin Fransson

Nyhemsveckans ambition är att bli ”Sveriges största andliga folkfest”. Och med seminarie/mötesrubriker som ”Helandeseminarum”, ”Skökan, änkan, grannfrun och jungfrun”, ”Helig kreativitet” och ”…gå vilse i nyandlighet” verkar det som min plan att sitta och hänga vid husvagnen kommer komma på skam. Vi får väl se hur det blir, men jag skall försöka att skriva något under veckan, även om jag inte vet vilka möjligheter det finns till internet och elektricitet.

Ni som undrar över olika saker om pingst, fråga mig så ska jag försöka ta reda på det under veckan. Som uppväxt i sammanhanget men avfälling har ju mina kunskaper hunnit bli lite gamla. Andra reflektioner är också välkomna.

2 kommentarer

  1. Men herregud, ”skökan, jungfrun, grannfrun och änkan” Vad i hela friden ska det bli av det?


  2. Ja, det ska bli spännande faktiskt! Ser fram emot att lyssna lite på vad de har att säga =)



Kom igen och skriv något =)

